Kesejahteraan Keluarga Bermula Dari Si Ibu...

Wednesday, 29 July 2015

Supplement Untuk Mahasiswa Cemerlang

brainy 

Kebanyakkan IPT di Malaysia membuka 2 kali pengambilan pelajar setiap tahun iaitu pada bulan September dan Februari
Kepada pelajar yang bakal menjejakkan kaki ke menara gading pada September 2015/2016 ini
Tahniah diucapkan
'Sekapal' la kita...

Tujuan utama kita menuntut ilmu bukanlah untuk mendapat pekerjaan yang baik dengan gaji yang tinggi sahaja
Kadang- kadang bagi yang dah memasuki alam pekerjaan dan tiba- tiba nak sambung belajar macam saya
Lebih kepada untuk mencari kepuasan dan menggali potensi diri

So, apakah persediaan yang pelajar boleh lakukan selain membeli buku dan keperluan belajar yang lain?
Tada...............

 

Lecithin Shaklee diekstrak dari soya organik non-GMO  
Setiap softgel mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.
Kolin berfungsi untuk penghantaran maklumat dari otak ke anggota badan dengan pantas
Jadi, memang sangat sesuai diamalkan oleh para pelajar

Selain Lecithin, seteru rapatnya ialah Omega Guard
 

3 kandungan utama dalam Omega Guard ialah Omega-3 EFA (330mg), EPA (180mg) dan DHA (120mg)
Ingat susu budak aje yang ada EPA dan DHA?
Orang dewasa pun perlu juga tau
Kekurangan Omega 3 dan DHA boleh mengurangkan daya fokus pelajar.
EPA pula membantu pembentukan sel-sel darah dan jantung, menyihatkan sistem peredaran darah dengan melancarkan sirkulasi darah

Jadi apa tunggu lagi
Saya dah standby dua beradik ni dalam 'beg sekolah' 
Anda bila lagi???

Nak dapatkan produk Shaklee dengan harga berpatutan boleh hubungi Jiha
017 3413644
COD Kelana Jaya 



 

Monday, 27 July 2015

Testimoni Alfalfa Complex

Miss V ketat, rawat resdung, rawat eczema...











Masalah keputihan hilang...



Susu Ibu Meriah...



Masalah Keputihan Wanita

Ada kalanya wanita mengandung akan menghadapi masalah keputihan
Masalah keputihan menimbulkan rasa tidak selesa kerana kadang kala ia berbau kuat, menyebabkan kegatalan dan tak kurang juga merimaskan kerana perlu sentiasa menukar seluar dalam ketika hendak mengerjakan solat

Masalah keputihan tidak semestinya 'putih'
Terdapat 2 jenis masalah keputihan
1. Normal
2. Abnormal

Mari kita kenali jenis- jenis keputihan dan punca- punca yang menyebabkan terjadinya masalah ini




Keputihan Normal

Biasanya keputihan ini tidak berbau, tidak menyebabkan kegatalan dan berwarna jernih. Punca terjadinya masalah keputihan ini boleh jadi disebabkan oleh keletihan, alergi pada pakaian dalam, alergi pemakanan, atau salah satu gejala PMS (pre- menstrual syndrom)

Keadaan Biasa Keputihan Normal:
1) Melahirkan bayi
2) Datang haid kali pertama
3) Saat ovulasi
4) Menjelang datang haid
5) Alergi kondom
6) Stress
7) Radang pankal serviks
8) Teransang aktiviti seksual

Keputihan Abnormal

Lelehan faraj yang keluar bewarna hijau, coklat, kuning dan mengeluarkan bau busuk dan menyebabkan kegatalan. Ini selalunya disebabkan oleh jangkitan kulat bernama Candida Albican. Tetapi kadangkala ia juga disebabkan oleh jangkitan kuman lain.

Rawatan


Terdapat 2 jenis rawatan yang selalu diberi  iaitu secara oral (minum) mahupun dimasukkan ke dalam faraj (bagi yang sudah menikah sahaja kerana dikhuatiri boleh memecahkan selaput dara). Amat penting untuk mengenalpasti punca sebenar jangkita kerana rawatan akibat jangkitan kulat atau jangkitan kuman adalah berbeza...

Alfalfa Complex



Selain GLA Complex yang berfungsi mengawal hormon, Alfalfa Complex sangat bagus bagi merawat masalah keputihan kerana sifat antikulat yang dimilikinya.

Saya sendiri mengamalkannya selepas mengandung dan Alhamdulillah saya bebas masalah keputihan 
Dan teramat selesa kerana tidak perlu lagi kerap menukar pakaian dalam sewaktu hendak mengerjakan solat...
Bonus---> miss V ketat dan tiada masalah kentut faraj ketika rukuk dan sujud lagi

Berminat untuk mencuba???
Pm Jiha 017 3413644
COD area Kelana Jaya dengan konsultasi percuma...



20 Amalan Mudah Rupa-Rupanya Sunnah Rasulullah


20 Amalan Mudah, Rupa- Rupanya Sunnah Rasulullah... 

Sepertimana kita tahu kalau kita buat apa Rasulullah buat
Kita dapat pahala
Ruginya tak buat...
Padahal bukan susah pun amalan- amalan kat bawah ni:
Semoga bermanfaat
Kredit to http://zamanteman.blogspot.com/




1. Mendahulukan Kaki Kanan Saat Memakai Sandal Dan Kaki Kiri Saat Melepasnya
Diriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Jika kalian memakai sandal maka dahulukanlah kaki kanan, dan jika melepaskannya, maka dahulukanlah kaki kiri. Jika memakainya maka hendaklah memakai keduanya atau tidak memakai keduanya sama sekali.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

2. Menjaga Dan Memelihara Wudhu

Diriwayatkan dari Tsauban Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Istiqamahlah (konsistenlah) kalian semua (dalam menjalankan perintah Allah) dan kalian tidak akan pernah dapat menghitung pahala yang akan Allah berikan. Ketahuilah bahwa sebaik-baik perbuatan adalah shalat, dan tidak ada yang selalu memelihara wudhunya kecuali seorang mukmin.” (HR. Ahmad dan Ibnu Majah)

3. Bersiwak (Menggosok Gigi dengan Kayu Siwak)


Diriwayatkan dari Aisyah Radhiyallahu Anha bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Siwak dapat membersihkan mulut dan sarana untuk mendapatkan ridha Allah.” (HR. Ahmad dan An-Nasa`i)

Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam juga bersabda, “Andaikata tidak memberatkan umatku niscaya aku memerintahkan mereka untuk bersiwak setiap kali hendak shalat.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

Bersiwak disunnahkan setiap saat, tetapi lebih sunnah lagi saat hendak berwudhu, shalat, membaca Al-Qur`an, saat bau mulut berubah, baik saat berpuasa ataupun tidak, pagi maupun sore, saat bangun tidur, dan hendak memasuki rumah.

Bersiwak merupakan perbuatan sunnah yang hampir tidak pernah dilakukan oleh banyak orang, kecuali yang mendapatkan rahmat dari Allah. Untuk itu, wahai saudaraku, belilah kayu siwak untuk dirimu dan keluargamu sehingga kalian bisa menghidupkan sunnah ini kembali dan niscaya kalian akan mendapatkan pahala yang sangat besar.

4. Shalat Istikharah

Diriwayatkan dari Jabir Radhiyallahu Anhu bahwa ia berkata, “Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam mengajarkan kepada kita tata cara shalat istikharah untuk segala urusan, sebagaimana beliau mengajarkan surat-surat Al-Qur`an kepada kami.” (HR. Al-Bukhari)

Oleh karena itu, lakukanlah shalat ini dan berdoalah dengan doa yang sudah lazim diketahui dalam shalat istikharah.

5. Berkumur-Kumur Dan Menghirup Air dengan Hidung Dalam Satu Cidukan Telapak Tangan Ketika Berwudhu


Diriwayatkan dari Abdullah bin Zaid Radhiyallahu Anhu, bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam berkumur-kumur dan menghirup air dengan hidung secara bersamaan dari satu ciduk air dan itu dilakukan sebanyak tiga kali. (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

6. Berwudhu Sebelum Tidur Dan Tidur Dengan Posisi Miring Ke Kanan

Diriwayatkan dari Al-Barra’ bin Azib Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Jika kamu hendak tidur, maka berwudhulah seperti hendak shalat, kemudian tidurlah dengan posisi miring ke kanan dan bacalah, ‘Ya Allah, Aku pasrahkan jiwa ragaku kepada-Mu, aku serahkan semua urusanku kepada-Mu, aku lindungkan punggungku kepada-Mu, karena cinta sekaligus takut kepada-Mu, tiada tempat berlindung mencari keselamatan dari (murka)-Mu kecuali kepada-Mu, aku beriman dengan kitab yang Engkau turunkan dan dengan nabi yang Engkau utus’. Jika engkau meninggal, maka engkau meninggal dalam keadaan fitrah. Dan usahakanlah doa ini sebagai akhir perkataanmu.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

7. Berbuka Puasa Dengan Makanan Ringan

Diriwayatkan dari Anas bin Malik Radhiyallahu Anhu, ia berkata, “Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam berbuka puasa sebelum shalat maghrib dengan beberapa kurma basah. Jika tidak ada maka dengan beberapa kurma kering. Jika tidak ada, maka beliau hanya meminum beberapa teguk air.” (HR. Ahmad, Abu Dawud dan At-Tirmidzi)

8. Sujud Syukur Saat Mendapatkan Nikmat Atau Terhindar Dari Bencana

Sujud ini hanya sekali dan tidak terikat oleh waktu. Diriwayatkan dari Abu Bakrah Radhiyallahu Anhu ia berkata, “Jika Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam mendapatkan sesuatu yang menyenangkan atau disampaikan kabar gembira maka beliau langsung sujud dalam rangka bersyukur kepada Allah.” (HR. Abu Dawud, At-Tirmidzi dan Ibnu Majah).

9. Tidak Begadang Dan Segera Tidur Selesai Shalat Isya`

Hal ini berlaku jika tidak ada keperluan saat begadang. Tetapi jika ada keperluan, seperti belajar, mengobati orang sakit dan lain-lain maka itu diperbolehkan. Dalam hadits shahih dinyatakan bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam tidak suka tidur sebelum shalat isya` dan tidak suka begadang setelah shalat isya`.

10. Mengikuti Bacaan Muadzin

Diriwayatkan dari Abdullah bin Amr Radhiyallahu Anhu bahwa dia mendengar Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Jika kalian mendengar adzan, maka ucapkanlah seperti yang diucapkan oleh muadzin, kemudian bershalawatlah kepadaku. Barangsiapa yang bershalawat kepadaku, maka Allah akan bershalawat kepadanya sepuluh kali.Kemudian mintakan wasilah untukku, karena wasilah merupakan tempat di surga yang tidak layak kecuali bagi seorang hamba Allah dan aku berharap agar akulah yang mendapatkannya. Barangsiapa yang memintakan wasilah untukku maka ia akan mendapatkan syafaatku (di akhirat kelak).” (HR. Muslim)

11. Berlomba-Lomba Untuk Mengumandangkan Adzan, Bersegera Menuju Shalat, Serta Berupaya Untuk Mendapatkan Shaf Pertama.

Diriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Andaikata umat manusia mengetahui pahala di balik adzan dan berdiri pada shaf pertama kemudian mereka tidak mendapatkan bagian kecuali harus mengadakan undian terlebih dahulu niscaya mereka membuat undian itu. Andaikata mereka mengetahui pahala bergegas menuju masjid untuk melakukan shalat, niscaya mereka akan berlomba-lomba melakukannya. Andaikata mereka mengetahui pahala shalat isya dan subuh secara berjamaah, niscaya mereka datang meskipun dengan merangkak.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

12. Meminta Izin Tiga Kali Ketika Bertamu

Jika tidak mendapatkan izin dari tuan rumah, maka konsekuensinya anda harus pergi. Namun, banyak sekali orang yang marah-marah jika mereka bertamu tanpa ada perjanjian sebelumnya, lalu pemilik rumah tidak mengizinkannya masuk. Mereka tidak bisa memaklumi, mungkin pemilik rumah memiliki uzur sehingga tidak bisa memberi izin. Allah Ta’ala berfirman, “Dan jika dikatakan kepadamu, “Kembalilah!” Maka (hendaklah) kamu kembali. Itu lebih suci bagimu, dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.” (QS. An-Nuur: 28)

Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Adab meminta izin itu hanya tiga kali, jika tidak diizinkan maka seseorang harus pulang.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

13. Mengibaskan Seprai Saat Hendak Tidur
Diriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda,“Jika kalian hendak tidur, maka hendaknya dia mengambil ujung seprainya, lalu mengibaskannya dengan membaca basmallah, karena dia tidak mengetahui apa yang akan terjadi di atas kasurnya. Jika dia hendak merebahkan tubuhnya, maka hendaknya dia mengambil posisi tidur miring ke kanan dan membaca, “Maha Suci Engkau, ya Allah, Rabbku, dengan-Mu aku merebahkan tubuhku, dan dengan-Mu pula aku mengangkatnya. Jika Engkau menahan nyawaku, maka ampunkanlah ia, dan jika Engkau melepasnya, maka lindungilah ia dengan perlindungan-Mu kepada hamba-hamba-Mu yang shalih.” (HR. Muslim)

14. Meruqyah Diri Dan Keluarga

Diriwayatkan dari Aisyah Radhiyallahu Anha bahwa ia berkata, “Nabi Muhammad Shallallahu Alaihi wa Sallam senantiasa meruqyah dirinya dengan doa-doa perlindungan ketika sakit, yaitu pada sakit yang menyebabkan wafatnya beliau. Saat beliau kritis, akulah yang meruqyah beliau dengan doa tersebut, lalu aku mengusapkan tangannya ke anggota tubuhnya sendiri, karena tangan itu penuh berkah.” (HR. Al-Bukhari)

15. Berdoa Saat Memakai Pakaian Baru

Diriwayatkan dari Abu Sa’id Al-Khudri Radhiyallahu Anhu ia berkata, “Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam jika mengenakan pakaian baru, maka beliau menamai pakaian itu dengan namanya, baik itu baju, surban, selendang ataupun jubah, kemudian beliau membaca, “Ya Allah, hanya milik-Mu semua pujian itu, Engkau telah memberiku pakaian, maka aku mohon kepada-Mu kebaikannya dan kebaikan tujuannya dibuat, dan aku berlindung kepada-Mu dari keburukannya dan keburukan tujuannya dibuat.” (HR. Abu Dawud dan At-Tirmidzi)

16. Mengucapkan Salam Kepada Semua Orang Islam Termasuk Anak Kecil

Diriwayatkan dari Abdullah bin Amru Radhiyallahu Anhu, ia menceritakan, ”Seorang laki-laki bertanya kepada Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam, ‘Apa ciri keislaman seseorang yang paling baik?’Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam menjawab, ‘Kamu memberikan makanan (kepada orang yang membutuhkan) dan mengucapkan salam kepada orang yang kamu kenal dan orang yang tidak kamu kenal.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

Diriwayatkan dari Anas Radhiyallahu Anhu bahwa ia menuturkan, “Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam berjalan melewati kumpulan anak-anak, lalu beliau mengucapkan salam kepada mereka semua.” (HR. Muslim)

17. Berwudhu Sebelum Mandi Besar (Mandi Junub)


Diriwayatkan dari Aisyah Radhiyallahu Anhu, “Jika Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam ingin mandi besar, maka beliau membasuh tangannya terlebih dahulu, lalu berwudhu seperti hendak shalat, kemudian memasukkan jemarinya ke airdan membasuh rambutnya dengan air. Selanjutnya Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam menuangkan air tiga ciduk ke kepalanya dengan menggunakan tangannya, lalu mengguyur semua bagian tubuhnya.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

18. Membaca ‘Amin’ Dengan Suara Keras Saat Menjadi Makmum


Diriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Jika imam membaca “Amin” maka kalian juga harus membaca “Amin” karena barangsiapa yang bacaan Amin-nya bersamaan dengan bacaan malaikat maka diampunkan dosa-dosanya yang telah berlalu.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

Dalam sebuah riwayat disebutkan bahwa kaum salafus-shalih mengeraskan bacaan “Amin” sehingga masjid bergemuruh.

19. Mengeraskan Suara Saat Membaca Zikir Setelah Shalat

Di dalam kitab Shahih Al-Bukhari disebutkan, “Ibnu Abbas Radhiyallahu Anhuma mengatakan, mengeraskan suara dalam berzikir setelah orang-orang selesai melaksanakan shalat wajib telah ada sejak zaman Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam. Ibnu Abbas juga mengatakan, “Aku mengetahui orang-orang telah selesai melaksanakan shalat karena mendengar zikir mereka.” (HR. Al-Bukhari)

Syaikhul Islam Ibnu Taimiyah berkata, “Disunnahkan mengeraskan suara saat membaca tasbih, tahmid dan takbir setelah shalat.”

Sunnah ini tidak dilakukan di banyak masjid sehingga tidak dapat dibedakan apakah imam sudah salam atau belum, karena suasananya sepi dan hening. Caranya adalah imam dan makmum mengeraskan bacaan tasbih (Subhanallah), tahmid (Alhamdulillah) dan takbir (Allahu Akbar) secara sendiri-sendiri, bukan satu komando dan satu suara. Adapun mengeraskan suara ketika berzikir dengan satu komando, satu suara dan dipimpin oleh imam maka dalam hal ini terdapat perbedaan pendapat di kalangan ulama. Ada yang mengatakan sunnah secara mutlak, ada yang memandang sunnah dengan syarat-syarat tertentu dan ada pula yang mengatakan bahwa zikir berjamaah adalah perbuatan bid’ah.

20. Membuat Pembatas Saat Sedang Shalat Fardhu Atau Shalat Sunnah
Diriwayatkan dari Abu Said al-Kudri Radhiyallahu Anhu bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam bersabda, “Ketika kalian hendak shalat, maka buatlah pembatas di depannya dan majulah sedikit, dan janganlah membiarkan seseorang lewat di depannya. Jika ada orang yang sengaja lewat di depannya, maka hendaknya dia menghalanginya karena orang itu adalah setan.” (HR. Abu dawud dan Ibnu Majah)

Diriwayatkan dari Abdullah bin Umar Radhiyallahu Anhuma, ia berkata, “Rasulullah menancapkan tombak di depannya, lalu shalat di belakang tongkat itu.” (HR. Al-Bukhari)

Sunnah ini sering diabaikan, terutama saat melakukan shalat sunnah.

Wahai saudaraku! Jadilah seperti orang yang diungkapkan oleh Abdurrahman bin Mahdi, “Aku mendengar Sufyan berkata, ‘Tiada satu hadits pun yang sampai kepadaku kecuali aku mengamalkannya meskipun hanya sekali.”

Muslim bin Yasar mengatakan, “Aku pernah melakukan shalat dengan memakai sandal padahal shalat tanpa sandal sangat mudah dilakukan. Aku melakukan itu hanya ingin menjalankan sunnah Rasul Shallallahu Alaihi wa Sallam.”

Ibnu Rajab menuturkan, “Orang yang beramal sesuai ajaran Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam, meskipun amal itu sangat kecil, maka itu akan lebih baik daripada orang yang beramal tidak sesuai dengan ajaran Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam meskipun dia sangat bersungguh-sungguh.”

Ya Allah, jadikanlah kami orang-orang yang mengikuti sunnah rasul-Mu dan mengikuti jejaknya. Ya Allah, kumpulkanlah kami dan kedua orang tua kami bersamanya di surga wahai Tuhan Yang Maha Pengasih.


Kesan Sampingan Suntikan Perancang




Memandangkan saya bakal bergelar pelajar
Dikala anak dah ada 3 orang
Dan masih kecil-kecil lagi
Saya ambil suntikan perancang 

Asalnya nak implan 3 tahun terus
Tapi bila ke Klinik Nur Sejahtera, Jalan Reko
Nurse nasihatkan cuba ambil suntikan Unidepo dulu 
Untuk melihat samada badan saya sesuai atau tidak
Katanya hormon yang digunakan sama macam implan
So, baik tengok reaksi badan dulu 
Ada kesan sampingan ke tidak

Mujurlah
Dah hampir sebulan
Saya belum face apa-apa masalah seperti pening2 dan loya
Sebab suntikan ni sedikit sebanyak akan mengganggu keseimbangan hormon dalam badan

Apa kesannya jika hormon badan tidak stabil???
Banyak...selain pening2 dan loya
Ada juga yang selera makannya membuak2
Haid tak teratur
DAn kulit muka ditumbuhi jerawat

Saya memang standby GLA Complex untuk mengatasi masalah2 di atas
Tak sanggup nak pening2 dengan nature of work yang tak menentu ni
Jom tengok apa yang GLA Complex boleh bantu...



GLA Complex dibuat daripada kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Minyak borange dikatakan lebih baik daripada minyak Evening Primrose Oil kerana mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO.

Sebab itulah saya rasa lebih yakin GLA Complex mampu membantu saya mengatasi sindrom- sindrom ketidakseimbangan hormon akibat suntikan perancang ini...

Berminat nak cuba?
Jangan segan pm Jiha 017 3413644

Testimoni Vivix

Suami jadi awet muda, masalah kulit wajah hilang, masalah perut buncit hilang, pulihkan stamina...




Pulihkan masalah kencing manis...



Selesaikan masalah ketagihan rokok

Mengatasi masalah strok



Merawat Alzheimer, Arthritis dan Diabetis


Kanser Bencikan Persekitaran Beralkali




Kanser merupakan penyakit moden yang boleh menyerang siapa sahaja
Kalau zaman dulu boleh kata

"Eh, keturunan saya tak ada yang sakit breast kanser. Saya takkan kena penyakit ni"
Sekarang tak boleh cakap camtu lagi...
Sebab diri yang empunya tu sendiri boleh jadi penyebab berlakunya kanser
Faktor paling mudah yang boleh mendedahkan diri dengan kanser ialah faktor pemakanan...

Jom tengok pemakanan yang kita makan setiap hari bersifat alkali atau acidic
Nampaknya, banyak yang kita gemar tu dalam kategori acidic (pickels, cream cheese, carbonated water, white bread, oyster, salmon, eggs, soy milk...seram pulak nak list semua)

Kalau tak boleh ubah style pemakanan kita...
Shaklee ada menawarkan produk yang bersifat alkali

Kasta paling tinggi dalam supplement Shaklee sudah pasti
Jeng jeng jeng...



Dalam entry ni saya nak fokus bagaimana Vivix membantu mengatasi masalah kanser sahaja
Manfaat lain kita bincang entry lain okey

Vivix mengandungi bahan utama iaitu muscadine grape...
Sebiji anggur ini sebesar bola golf
Kajian saintifik mendapati muscadine grape mengandung ciri2 resveratrol yang sangat penting untuk mencegah kanser

Ramai dah merasai kualiti hidup yang lebih baik dengan supplement ini
Anda bagaimana?

Pm Najiha 017 3413644
ID Shaklee 1183558






Friday, 24 July 2015

Gara- Gara Tertinggal Nutriwhite di Kampung





Pencuci muka Nutriwhite ni saya dah guna sejak bulan April tahun ini
Sampai sekarang tak habis-habis lagi
Bukan saya sorang je guna
Kadang- kadang suami tumpang guna

Penggunaan kali pertama lagi saya dah rasa jatuh cinta dengan cleanser ni
Pencuci muka ni lembut dan tak mengeringkan kulit
Memang sesuai sangat dengan kulit muka saya yang kering akibat lama terdedah dengan air-cond

Lepas tu, picit sikit je (pea size) campurkan dengan air
Memang berbuih banyak
Memang cukuplah takat nak cuci muka

Selain tu...
Banyak kali juga kena puji dengan suami yang dok curi- curi cubit pipi dan belai- belai gitu
Katanya kulit wajah ni lembut dan bersih je
(Bacaan 18 tahun ke atas shj hihihi)
Bayi saya pun memang suka sangat 'makan' pipi saya bila didukung

Nak dijadikan cerita bulan lepas
Gawat jadinya bila unpack semula barang- barang dalam beg balik kampung,
"Alamak.....tertinggal pencuci muka pulak!"

Kebanyakan masa saya hanya cuci muka dengan air sahaja
Kalau rasa teruk sangat baru pakai pencuci muka yang dulu2
Tapi pakai dalam kuantiti yang sikit je
Sebab risau kulit mengelupas macam dulu

Tup- tup bila balik kampung raya Aidilfitri lepas
Kakak ipar nak satu
Sebab best katanya pakai ni
Tak de gatal-gatal sebab kulit kakak ipar jenis sensitif

Apa yang terkandung dalam Nutriwhite Deep Foaming Cleanser yang membuat ia begitu istimewa???
Baca di next entry okey

Ha....apa lagi, nak rasa sendiri keberkesanan produk ni
Boleh hubungi saya
Jiha 017 3413644


Thursday, 23 July 2015

Nuh Al Harith... Semoga kamu cemerlang di sini


Alhamdulillah, hari ni umi dapat 2 berita gembira:

1) Kursus persediaan master di INTAN diawalkan so umi akan teruskan pengajian master di UM tahun ini jugak.

2) Boleh uruskan pertukaran taska Harith lebih awal... so kurang sikit terkocoh2 nak uruskan hal anak dengan diri sendiri sibuk nak daftar itu ini pergi kursus sana sini...

Taska kedua bagi Nuh Al-Harith, anak soleh kedua umi tahun ini ialah Taska Haluan Insan, Bangi.

Taska ni disurvey oleh abi dan secara tak sengaja sempat ushar2 dan dapatkan borang kemasukkan waktu abi COD buku yang dibeli oleh salah seorang ustazah di sana...

Belum boleh review lagi mengenai Taska ini

Tapi harap-harapnya Nuh Al- Harith senanglah menyesuaikan dirinya di sini dan beroleh kecemerlangan dunia akhirat....

Kesian anak umi tahun ni memang tahun haywire umi... so ikut ajelah arusnya ye.

Allah tahu dan Dialah sebaik-baik perancang....



Monday, 20 July 2015

Kejayaan Master Master Shaklee Bukan Lagi Rahsia...


Di bawah saya kongsikan apa yang jutawan Shaklee buat sehingga mereka berjaya
Tips di bawah inilah yang membezakan jutawan shaklee Melayu Muslim berbanding jutawan Shaklee yang non- Muslim

Apa yang mereka buat sampai ramai yang dah berjaya?
Hasil korek-korek rahsia dari group coaching yang dilakukan
Selain menjual produk dan sharing di facebook/ instagram sekerap mungkin,
Mereka perlu lakukan ini untuk berjaya:
















Sekarang, bagaimana mereka berjaya sekarang bukan lagi rahsia
Tapi saya jamin
Memang bukan senang nak buat apa yang mereka buat ni...

Apa yang mereka buat sampai ramai yang dah berjaya?
Hasil korek-korek rahsia dari group coaching yang dilakukan
Mereka perlu lakukan ini untuk berjaya:

Apa yang saya nampak,
Usaha mereka ni bukanlah luar biasa pun
Tetapi memastikan apa yang mereka lakukan tu sentiasa hidup dan berterusan
Itu yang luar biasa:













Rahsia Kejayaan Melayu Dalam MLM Terbongkar

Ramai yang allergic dengan Multi Level Marketing atau MLM
Tapi kita yang asyik dok kutuk dok jaja cerita sana sini tentang halal haram MLM ni
Ada buat sesuatu ke untuk ekonomi rumah sendiri
Ke...keyboard warrior dan hidup masih di takuk lama

Ramai Melayu layu dengan MLM
Tapi ramai juga yang dah berjaya dalam bisnes MLM ni
Macamana sesetengah boleh layu
Dan macam mana sesetengah boleh berjaya???

Cheq nak crita bagaimana Melayu Muslim di bawah boleh bergelar jutawan Shaklee
Ni hanya sebahagian...
Ramai lagi, kalau bukak https://www.shaklee.com.my/en/income-opportunity/success-stories/
Ada 9 pages jutawan Shaklee Malaysia
Mesti ada rahsia macam mana mereka boleh berjaya kan???
 Masters Hj Mohd Roslan Ghazali & Hjh Faezah Ismail
 Masters Dr Amnah Mohd Zain & Che Mohd Asemari
Masters Rosliza Ab Rahim & T. Aziz Yaccob
Masters Hj Abdullah Bin Ismail & Hjh Rozyta Ismail
Masters Dr. Roslan & Dr. Zaihan Salleh
Master Salwa Bt Zainal Abidin
Masters Siti Farhana & Ahmad Firdaus
Masters Siti Nusrat Raihan Idris & Mohamad Hafiez
Masters Nor Fazliana Jamil & Muhammad Fairuz Abu Bakar
 Masters Nurul Nadiah Ahmad Suhaidi & Muhammad Amir
 Masters Aimi Syairah Mat nawi & Muhammad Hanafi

Klik di sini untuk mengetahui kisah mereka... https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=291352110123390399#editor/target=post;postID=8041685825640565562;onPublishedMenu=allposts;onClosedMenu=allposts;postNum=0;src=postname

Cara Membezakan Minyak Ikan Tulen Atau Tidak



Ini adalah ujian amatur sahaja 
Minyak ikan tulen dikatakan akan tetap kekal cair dalam softgel walaupun disimpan di dalam freezer 
Sebaliknya jika mengandungi campuran lain, minyak ikan tersebut akan berkabut (membeku dalam softgel) 
Wallahua'lam 
Semoga bermanfaat

Bagaimana Lecithin Shaklee Memecahkan Lemak Degil




Salam Aidilfitri hari yang ke-7...
Orang Malaysia ni dasyat no...
Raya sampai sebulan
Kalau dah sebulan nanti nak sebut 
"Salam Aidilfitri hari yang ke-30" kut...
Haih 

Dah ternak lemak sepanjang Syawal
Marilah kita insaf menginsafi sambil memperbaiki tahap kesihatan diri...
Di sini saya nak share demo bagaimana lecithin Shaklee menguraikan lemak-lemak degil yang terkumpul dalam badan sedara sedari ...
Dah lama tahu keberkesanan produk ni
Tapi nak korbankan sebiji kapsul lecithin untuk demo
Alahaiiiii sayang nye
Baik i makan sendirik
Mesti berjimat zaman kegawatan ni ye dak?

Wednesday, 15 July 2015





Tak yah order form na...
Whatsapp untuk respon segera







Haram Merancang Kelahiran...



Haram Merancang Kelahiran Jika Menggunakan Kaedah Menggugurkan Janin

Artikel dipetik dari akhbar Utusan Malaysia, 2005









MUKADIMAH
Pada masa ini terdapat kira-kira 40 peratus kehamilan tidak dikehendaki berlaku setiap tahun yang mana daripada jumlah ini 60 peratus akan digugurkan sama ada secara haram ataupun tidak.

Pengguguran juga dilakukan untuk pemilihan jantina yang mana sekiranya janin yang dikandung bukan jantina yang dikehendaki, janin ini akan dibuang atau digugurkan.
Statistik dunia mendapati janin perempuan lebih banyak digugurkan daripada janin lelaki.
Pada masa yang sama pengguguran sudah menjadi satu trend di kalangan wanita muda yang enggan mengandung kerana tidak mahu dibebani masalah menjaga anak, bimbang bentuk badan berubah dan sebagainya.
Wartawan ROSMAH DAIN mengupas permasalahan ini untuk iktibar bersama. Gambar dirakamkan SAIFUL NIZAM BAHARI.
Apabila bercakap tentang aktiviti pengguguran haram, tidak dinafikan ia semakin berleluasa di negara ini. Biarpun kaedah yang digunakan menyakitkan dan boleh mengundang maut serta salah di sisi undang-undang, kebanyakan wanita yang terdesak sanggup mengharunginya.
Biasanya, pengguguran haram banyak dilaporkan dilakukan oleh golongan remaja atau wanita yang hamil akibat melakukan hubungan haram.
Meluas
Tetapi sedarkah kita bahawa sebenarnya ramai di kalangan wanita yang bersuami juga melakukan pengguguran kerana tidak mahu zuriat yang dikandung.
Menurut Pakar Sakit Puan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Dr. Harlina Halizah Siraj, kaedah pengguguran di kalangan wanita yang telah bersuami telah dijadikan sebagai cara untuk merancang keluarga.
Menurutnya, keadaan ini tidak dapat dilihat dengan meluas di negara ini kerana ia dilakukan dalam keadaan tersembunyi, tambahan pula pengguguran haram bertentangan dengan peruntukan undang-undang negara.
``Pengguguran hanya diunjurkan sekiranya melibatkan keselamatan nyawa ibu yang terancam akibat kehamilan.
``Itupun hanya setelah mendapatkan pengesahan dua pakar yang bertauliah, barulah prosedur pengguguran itu dijalankan ketika usia kehamilan masih awal lagi iaitu sebelum empat bulan,'' katanya.
Harlina Halizah berkata, setiap kali berlakunya pengguguran ia boleh mengancam nyawa si ibu.
Ia juga merupakan satu kaedah yang kurang sesuai digunakan sebagai kaedah merancang keluarga.
Katanya, terdapat beberapa komplikasi yang akan dihadapi oleh si ibu akibat pengguguran yang tidak diawasi doktor yang bertauliah.
Antaranya, pendarahan yang tidak terkawal, mengundang kecederaan kepada organ seperti rahim dan pangkal rahim, serta boleh mengakibatkan kematian.
Selain itu, ia juga boleh mengakibatkan jangkitan kuman yang teruk pada rahim, yang menyebabkan
masalah ketidaksuburan berlaku selepas itu.
Akibatnya, pada masa akan datang sekiranya pasangan suami isteri ini ingin mempunyai anak, wanita ini didapati sukar untuk mengandung lagi.
``Sekiranya suami isteri mengetahui mengenai masalah yang bakal dihadapi, sudah tentu mereka akan lebih berhati-hati sekiranya hendak merancang kehamilan.
``Dalam teknologi perubatan, kita mempunyai berbagai-bagai kaedah merancang keluarga yang boleh digunakan dengan selamat dan bukannya memilih kaedah untuk menggugurkan janin dalam usaha merancang keluarga,'' katanya.
Harlina Halizah menambah, kebanyakan negara Barat seperti Amerika Syarikat yang menghalalkan pengguguran melihatnya sebagai satu langkah menghormati hak-hak reproduktif wanita.
Wanita dikatakan berhak memilih sama ada mahu hamil atau tidak dan perlu diberikan kebebasan sepenuhnya tanpa diskriminasi melakukan pengguguran sekiranya beliau tidak mahu meneruskan kehamilan tersebut.
Sekiranya, terdapat wanita di negara ini yang berpaksikan ke arah menghalalkan cara itu, sudah tentu kaedah ini dilakukan oleh mereka dengan sewenang-wenangnya untuk menggugurkan janin yang dikandung.
``Apa yang membimbangkan ialah terdapat ubat-ubatan yang boleh didapati dengan mudah untuk menggugurkan janin di peringkat awal kehamilan dengan bantuan pengamal perubatan yang kurang beretika dan menghormati undang-undang,'' katanya.
Beliau berkata, menggugurkan kandungan yang berusia melebihi lima bulan adalah berbahaya tambahan pula di sisi agama ia dilihat sebagai satu `pembunuhan' sekiranya dilakukan dengan sengaja kerana janin pada peringkat ini telah berkembang pertumbuhannya.
``Mentaliti masyarakat kita pada hari ini ialah mereka melihat dan merasakan janin yang dikandung itu masih belum dianggap sebagai `manusia' kerana ia belum lagi bernyawa.
Kecintaan
``Sekiranya ramai yang beranggapan begini musnahlah rasa kecintaan sesama manusia kerana tidak melihat nilai yang tinggi terhadap nikmat dan rezeki yang dikurniakan Tuhan,'' katanya.
Beliau menambah, wanita yang pernah menggugurkan kandungan, lebih mudah untuk menggugurkan kandungan yang akan datang sekiranya ingin berbuat demikian.
Apabila diminta statistik secara khusus mengenai golongan yang melakukan pengguguran haram di negara ini, Harlina Halizah memberitahu, sukar mendapatkan catatan statistik yang menunjukkan peratusan mengenai hal tersebut sekalipun dilakukan secara sah atas sebab-sebab tertentu.
Tetapi berdasarkan pengalaman, beliau mendapati ramai suami dan isteri daripada keluarga yang berpendapatan pertengahan dan suami isteri yang berusia muda termasuk dalam kategori mereka yang melakukan pengguguran.
``Saya melihat mereka ini kurang mempunyai pengetahuan dari sudut kesihatan dan pengetahuan umum dan tidak ada informasi mengenai merancang keluarga yang betul.
``Gaya hidup pasangan muda yang tidak begitu jelas mengapa mereka perlu berkahwin, tidak mempunyai matlamat dalam perkahwinan, menganggap mempunyai anak adalah menyusahkan dan gaya hidup yang tiada pegangan keagamaan menjadi faktor pengguguran berlaku.
Kesempitan
``Pada masa yang sama, kesempitan kewangan dan hanya sekadar mencari keseronokan turut menjadi punca mengapa mereka melakukan pengguguran sebagai jalan pintas untuk menyelesaikan masalah tidak mahu memiliki anak, tambahan suami juga menggalakkan mereka berbuat demikian,'' katanya.
Harlina Halizah berkata, dalam apa jua keadaan, pasangan perlu menyesuaikan diri untuk belajar menyelesaikan apa sahaja masalah yang dihadapi dan tidak menganggap mempunyai anak sebagai satu yang membebankan.
Manakala dalam keadaan kaedah perubatan yang maju sekarang, kaedah penyaringan menerusi pemeriksaan ultrasound boleh dilakukan dalam menentukan sama ada janin yang dikandung normal atau tidak.
``Kalau janin itu hanya mengalami sumbing atau disahkan mengalami Sindrom Down (keabnormalan pada kromosom 21), kita tidak sesekali menyarankan kandungan itu digugurkan,'' katanya.
Beliau memberitahu, sepatutnya semua kehamilan perlu `dikehendaki' dan dirancang. Sikap keprihatinan ini dianggap sebahagian daripada ciri keibubapaan yang bertanggungjawab.
Perkembangan anak-anak yang lahir daripada kehamilan yang dirancang dan dikehendaki adalah jauh lebih mantap dan positif jika dibandingkan dengan mereka yang dikandung secara tidak dirancang.
``Sebenarnya setiap ibu yang menggugurkan janin mereka pasti akan menerima kesan emosi selepas setiap pengguguran dilakukan walaupun ramai di kalangan mereka cuba menafikan perasaan berkenaan.
``Pasti jauh di sudut hati mereka timbul perasaan sedikit bersalah dan terkilan kerana pada masa lalu mereka pernah melakukan sesuatu ke atas janin sendiri,'' katanya.